button

button 1

button 2

De Franse Slag

op .

dscf4433_large
Garagebedrijven... je hoort vaak horrorverhalen over slechte service, onbeschoft personeel, gladde verkopers, overbodige reparaties etc etc etc..

Eerlijk gezegd zijn wij over de garage op bovenstaande foto, Peugeot Knaap, dik tevreden. Uiteraard heeft ook deze garage een stel gladde verkopers en zijn reparaties altijd te duur, maar over de service en klantvriendelijkheid op de afdeling onderhoud en reparatie zijn wij zeer te spreken! 

Hoor je een gek geluid of gaat er een waarschuwingslampje branden dan leggen ze de auto, hoe druk of hoe laat het ook is, metteen aan het computerinfuus. Nog nooit hebben wij voor deze controles een cent hoeven te betalen.

Je merkt ook dat de mensen plezier hebben in hun werk en dat alles strak en goed geregeld is.

De goede service zit 'm ook in de haal en brengservice. Krijgt je auto een beurt of reparatie, dan wordt je netjes naar je werk gebracht en weer opgehaald.

Anders is dat bij de garage hieronder.
dscf4435_large
Renault dealer van Rossem.  Het toeval wil dat dit autobedrijf vorige week de curator op bezoek heeft gekregen.

Het verschil tussen van Rossem en Knaap zit 'm in de details. Technisch onderhoud is bij de Renault dealer ongetwijfelt van dezelfde kwaliteit. Het verschil is de chaos bij de administratie. 

Zo kregen wij tot twee keer toe een betaalherrinnering terwijl de rekening toch echt was betaald.

Verschillende keren hebben wij meegemaakt dat een afspraak was vergeten, of dat een afspraak niet door kon gaan maar niet bij ons was afgemeld, of dat een reparatie simpelweg niet was gebeurd.

De garage gaf de fouten toe en wij hebben voor de vervolgafspraken telkens gratis een vervangende auto meegekregen. Toch blijkt hieruit maar weer hoe slordig er in sommige bedrijven gewerkt wordt en dat kost hoe je het wend of keert klanten.

Inmiddels is er een oplossing voor Renault bezitters. Hans Mafait uit Almere neemt zowel het merk Renault en Fiat over in het voormalige pand van Fiat-dealer (inmiddels ook failliet) Van Doorn & Top.

Wij zijn benieuwd wat er met het nieuwe pand van van Rossem gaat gebeuren en nog belangrijker... of Mafait zijn zaken wel op orde heeft.

Heeft u horror- of juist mooie verhalen over uw garagebedrijf reageer dan gerust op dit verhaal. Wij zijn benieuwd naar uw garageverhalen.

Reacties   

 
# Hans 09-07-2007 19:53
Mijn favoriete garage was altijd Bols en Bouman. Ook deze was duur maar je werd altijd goed geholpen. Blijkbaar had meneer Bols de zaken niet goed op orde en ging de zaak failliet. Vraag mij nog altijd af waar dat personeel is gebleven.

De Nissandealer in de voormalige Van Rossem garage vind ik kwa uitstraling niet betrouwbaar. Trouwens... nissan is al tijden niet meer met iets leuks op de markt gekomen.
Antwoorden
 
 
# Kees 14-07-2007 12:55
Een beetje begrip voor het personeel, dat er toch elke dag weer zit, is ook wel fijn. En bij het "fijne" Knaap zijn zat nare ervaringen. Zo is er overal wel wat. Momenteel gaat het minder met van Rossem, maar waarschijnlijk komt alles wel goed, ondanks dat het er nu ff slecht uit ziet.
Over haal en brengservice. Dit is bij van Rossem ook. Alleen is er geen Vutter in dienst, maar klanten worden zeker naar werk / huis gebracht.
Het personeel van Bols is verspreid over diverse dealers, of zit in de schroefjes. Autoland is een grote roddelkrant. En iedereen heeft al zo ongeveer overal gewerkt. Zo verspreiden de verhalen zich. Tijd voor verse import.
Antwoorden
 
 
# jan 15-07-2007 14:06
Bij de firma Knaap koop ik van mijn leven nooit meer een auto.
Ik kocht er 2 jaar geleden een hele nieuwe auto en ik heb nog nooit zo'n stelletje prutsers meegemaakt.
de auto werd al afgeleverd met lakschade en over de after sales maar niet te spreken, gewoon weg om te janken.

overal moest ik zelf achteraan bellen, afspraken niet na komen en vergeten materialen te bestellen als klap op de vuurpijl bij vervanging van het voorruit wat beschadigd was na een niet goed vast gedraaide ruiterwisser had men gewoon wit glas er in gezet terwijl ik getint en warmtewerend glas e rin had en ook een blauwe zonnebalk.
en gewoon leuk opmerken hadden we niet gezien.
uiteindelijk toch weer een nieuw raam gekregen.
helaas kreeg ik in dat zelfde jaar weer ruitschade nu door mij zelf, ik heb het raam laten vervangen door carglas.
de carglas monteur merkte op welke preutser heeft dit er in gezet.
bij nader onderzoek bleek dat de firma knaap de afdichtingstoch tstrip totaal had vernield.

Ik heb nog steeds een probleem met de auto maar ik geloof het wel ik ben het zat.
in het laatste aftersales gesprek werd mij toegezegd dat ik 50% korting kreeg op de grotebeurt, uiteindelijk kwamen ze daar ook weer op terug en lieten ze de collega die dat toegezgd had in zijn hemd staan tegen over mij en werd het terug gebracht naar 25 %.
nee lezers voor mij nooit meer knaap, op het momnet dat je wil kopen kan alles maar daarna ben je een vervelende klant.

mijn 2e auto is in onderhoud bij van rossum,perfecte service en klant gericht.
jammer dat ze problemen hebben.
Antwoorden
 
 
# Ron 25-06-2009 20:43
Breek me de bek niet los over Mafait. Ik heb daar ooit een nieuwe Renault Scenic gekocht, de eerste nieuwe auto van mijn leven, maar ook de grootste fout in mijn leven!
Wat een dramabak was dat en de service was niet bepaald beter. De eerste week na aflevering ben ik al 8 keer !!! terug gemoeten met kleine defecten (slordigheden). Ik heb de auto 4 jaar gehad en 4 jaar ellende. Nooit meer een Renault en al zeker niet bij Mafait.
Antwoorden
 
 
# P Stouwdam 22-07-2009 13:16
mijn verhaal is dat ik ben benadeeld door de peugeot dealer in Lelystad.
voor 1,5 jaar geleden kocht ik een heel mooie mazda 6 bij de fa (75-LK-NV) met weinig km op de teller. het was een diesel uitvoering dus ik kon nog wel een tijdje rijden dacht ik. een klein jaartje later (nog in de garantie) met de auto naar Italie geweest ( plus caravan) maar voor die tijd vertrouwde ik de auto al niet en ben hiervoor verschillende keren naar de dealer geweest. volgens de geleerden ( hier zou de beste monteur van NL werken!!!) zou het probleem wat ik had aan de standkachel liggen. voor de zoveelste keer ben ik naar huis gestuurd. onderweg naar Italie gebeurde waar ik al bang voor was. Ik hoorde een bij geluid dat niet weg wou gaan.
In Italie aangekomen heb ik de peugeot assistence gebeld dat ik daar stond met een probleem. deze verwees mij door naar een garage die bij hun bekend was. Dit akkefietje heeft mij EUR 1200 gekost maar het probleem bleef. assitence was ervan overtuigd dat ik geluiden hoorde die er niet waren en ik moest maar naar NL komen met de facturen ( die zouden mij weer betaald worden maar dit bleek niet zo te zijn)
terug in NL werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en weer ving ik bot op alle fronten. ook de bovag gebeld wat te doen Hier smijt elke dealer mee dat zij bovag garantie geven. maar helaas ook deze is er voor de dealer en niet voor de consument en zal zich dus ook altijd achter de dealer scharen.
Vertrouwend dat het toch wel goed was ben ik maar weer gaan rijden ik wist ook niet meer.
precies een week nadat ik terug was reed ik de A6 op en na ongeveer 500 mtr begonnen alle lampen te branden en sloeg de motor vast . Is helemaal niets meer vanover.maar goed de schuld lag bij mij ik had alles verkeerd gedaan.
bedrijf stelde mij voor om alle bijkomende kosten te betalen en ik de motor. ( niet aan te komen trouwens. Een blok dat er op leek moest 4000 euro kosten)
geen mogelijkheden meer. garage liet het afweten en ik zat zonder. tijdelijk maar een oude Saab gekocht en na een week of 6 deze ingeruild bij vd Feer voor een Audi A4 diesel. tegelijk met het wrak wat nog bij de peugeot dealer stond.
bij van de Feer perfect geholpen niet dan lof hiervoor.
mijn hartelijke dank
ook de peugeot dealer 1 keer geweest maar nooit weer terug naar de dealer.
Antwoorden
 
 
# Online Essay Help 01-03-2018 13:24
a research paper a research paper write research paper help writing research papers online
Antwoorden
 
 
# Homework Center 16-03-2018 19:35
preliminary research proposal research papers a research paper http://researchpaper.store - research paper
Antwoorden
 
 
# Paper Writer 21-03-2018 09:45
good research paper help writing research papers online a research paper writing abstract for research paper
Antwoorden
 
 
# Essay Writer Reviews 27-03-2018 11:46
high school research paper research paper medical research papers write research paper
Antwoorden
 
 
# Cash Loan 17-10-2018 17:38
credit loans guaranteed approval bad credit loans credit loans credit loans guaranteed approval
Antwoorden
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen