button

button 1

button 2

Friet van Piet... uhhh Ed

op .

gabo_medium
Maak kennis met dit verliefde stel. Dagelijks te vinden in snackbar Gabo in de poststraat. Lelystad heeft een rijke snackbar geschiedenis.

In ons leven begon het allemaal met snackbar Lelyhof in het Lelycentre, waar we zondagmiddag met pa en ma een patatje haalden wanneer we naar ons in aanbouw zijnde huis kwamen kijken. Die oude snackbar bestaat nog steeds en wij wedden dat de zaak inmiddels is overgenomen door Chinezen of Vietnamezen. Daar hebben wij overigens niets op tegen want patat van de Chinees is net zo lekker als de patat van een autochtoon. Wij vragen ons echter wel altijd af hoe dat nou eigenlijk komt.. al die Chinezen met snackbars. Lopen de loempiaas niet meer goed of.... zijn er teveel Chinezen?

We dwalen wel een beetje af.... Lelystads tweede snackbar was Appie Happy. De goede man stond altijd op de markt in de Gordiaan maar ligt inmiddels al jaren op de Olandhorst te genieten van de eeuwige jachtvelden. Zoonlief heeft de zaak ooit voortgezet in de Tjalk. Daar krijg je op je hamburger een gebakken ei geserveerd. Niet onze smaak maar dat ding kun je gelukkig ook afbestellen. De aanbouw met tafeltjes en stoeltjes ziet er altijd eenzaam en verlaten uit.

Ander snackbargenot vind je in de Gordiaan. Nee.. niet bij Hajé! (zie ander epistel op deze site). Bij de Gabo staat Ed samen met zijn vrouw (vriendin?) al jaren frieten te bakken. Ed heeft de lekkerste patat van Lelystad. De grilburger mag er ook wezen. Hij steunt ook een voetbalelftal en met die maatschappelijke betrokkenheid zijn wij erg blij. Het valt ons op hoe slank de twee frietbakkers zijn. Al jaren in het vet en toch door een ringetje te halen.

Echte negatieve snackbarervaringen hebben wij eigenlijk niet. In één van de volgende blogs ook aandacht voor ons shoarmaleven.... en dat is andere koek!

Reacties   

# Nico 01-03-2007 19:59
Een aardige vent maar het tocht daar wel altijd.
Antwoorden

# Kitty 01-03-2007 22:55
"Vroeger" aten we thuis altijd op vrijdag patat met iets erbij. Pa was op vrijdag altijd al rond 1500 uur thuis (ATV) en was na de lange zware werkweek erg moe en ging slapen tot een uur of 1900; voorheen aten we altijd brood op vrijdag, maar sinds die middagdutjes, gingen we dan als pa weer wakker was, patat met iets erbij halen bij de snackbar in de Kamp. Die was in die tijd (1981/1982/tot begin jaren '90) goed. Ook daar kreeg je een broodje hamburger met een gebakken ei... HEERLIJK! Altijd de patat zonder mayo en ketchup, want dat hadden we thuis! De snacks werden dus mee naar huis genomen. Het was een wekelijks terugkerend ritueel waar ik geen hekel aan had :D

Helaas dat de snackbar al sinds de eigenaar dus begin jaren '90 zijn zaak van de hand deed, alleen maar slechter is geworden. Overgenomen door mensen van elders. En dat is niet erg hoor, maar de kwaliteit was niet om naar huis te schrijven.

De Lelyhof is - zover ik weet - nog steeds gewoon een normale snackbar, maar ja, wie weet inmiddels niet meer. Ik kom er zelden, want het is niet direct om de hoek. Wij gaan voor ons patatje meestal naar AnyTime die bij Palazo zit. Aangezien ik MacDonalds en de Burger King boycot, is dat een goed alternatief.

tegenwoordig gaan we niet meer wekelijks... Die tijd is voorbij :D
Antwoorden

# jan 07-03-2007 13:38
als ik patat haal dan doe ik dat bij appie, snel geholpen en prima kwaliteit spullen, voor een redelijk prijs.
vooral de hamburger is er erg lekker.

1x keer per maand eet ik daar, oké ik lieg 2 keer dan.
Antwoorden

# Jef Westerveld 22-03-2007 11:49
Ik haal eigenlijk zelden friet. Als ik er trek in heb maak ik het zelf wel. Vroeger ging ik nog wel naar Eddie's Snackcorner in de Gordiaan maar die bestaat al jaren niet meer. Die hadden van die heel lekkere satesaus.
Antwoorden

# Moppie 22-03-2007 15:02
Heb er een paar keer iets gehaald wat niet goed was dus ik kom er allang niet meer.
Ga nu naar De echte Piet Friet en die is altijd heerlijk.
Antwoorden

# Henk 22-03-2007 15:53
Waar is die echte Piet dan te vinden Moppie?
Antwoorden

# Gerrit 11-04-2007 14:49
Wil je waar voor je geld en wil je zeker weten dat het er schoon is! Ga dan maar naar Happy, daar is het zeker weten schoon en alles is van goede kwaliteit! Ik kom er al jaren, word altijd snel en goed geholpen en het eten is er altijd prima.
Antwoorden

# Jeffrey 18-06-2007 23:08
Hahahahahahaha. .........laat me niet lachen! Is dit door de eigenaar zelf ingestuurd of door een familielid, vriend of kennis wellicht. Mijn vrouw en haar collega's hebben enkele keren buikloop van de spullen van deze tent gekregen. Zelf heb ik er ook helemaal geen goeie ervaringen mee. Chagerijnig personeel van hier tot Tokio. Ook had iemand die ik ken een keer een bot van een cm of 4 in haar kroket.

Voor mij is het nog altijd Appie Happy en Rode tentje en het schijnt dat de friet van Piet Friet ook eruuuugh lekker is.
Antwoorden

# Jeroen 14-07-2007 17:01
Wat zijn jullie een stelletje ZEIKERDS!
Antwoorden

# ikke 17-09-2007 14:25
ut stinkt naar shit !!
Antwoorden

# Simon Lang 21-09-2007 09:52
Snacken is lekker bij de GABO en in de botter. Echte troep krijg je naar mijn mening bij de Appie Happie (veels te duur) en bij Friet van Piet (die illegale friettent naast het ABC gebouw)
Antwoorden

# jeroen 09-03-2008 17:28
APPY HAPPY heeft gore burgers en die eigenaar is een ******* omdat toen zijn vader dood ging hij van zijn overlijdens akte een reclame advertentie had gemaakt in de flevopost ECHT WAAR! dus ik kom daar gewoon uit principe niet meer.en is slecht voor zijn personeel,gewoo n een ***** van een vent.de laatste keer toen ik daar was had hij een blauw oog ,ik weet niet waarom maar ik vond het wel leuk :P en die mensen van de gabo zijn super aardig!
Antwoorden

# ARIE 09-03-2008 17:48
een hamburger met gebakken ei is een hamburger speciaal, toevallig heeft mijn meissie vanmiddag er een klaar gemaakt.
en ja als ik aan ab denk dan denk ik aan 12 sept 1976 12 j aar getrouwd en ik ging mert appie mee zijn eerste kar halen zo trots was ie.
en bij mij is het een uitzondering maar kinderen worden bijna nooit zo goed als hun vader in hetzelfde vak
eet smakelijk
Antwoorden

# willem. 09-03-2008 23:36
Appie happie is het beste cafetaria in lelystad!!.Ga zo door!!!!!!!!!
Antwoorden

# Anna 10-03-2008 22:32
De snackbar in de Jol is goed!
Antwoorden

# Ali Fal Salarm 17-03-2008 11:32
Appie Happie is schaamteloos duur! En goor.
Lekkere patat is te koop in de Botter
Antwoorden

# bas 12-05-2008 17:32
bij appie is wel altyd alles snel klaar en dat is weer iets wat goed is aan de zaak,maar er mogen wel wat mensen in komen die vrolijk zijn,en socialer,in de periode van de rietlanden was het al zo en het is nog steeds niet verandert,ook het restaurant is iets waar hij niet aan hadt moeten beginnen gewoon de patat zaak en meer niet.
ook zijn ze producten niet echt lekker.
de beste patat zaken zijn bij mij,gabo met edje,en pietfriet,voora l de patatstoofvlees met sate saus overheerlijk en bij ed de mega gabo burger en patatje ziekenhuis.
Antwoorden

# sabrina 15-09-2009 15:15
ik vindt hj snack wel goeie patat hebben aleen sate is koud
maar die kipburgers zijn daar toppie
appy happy vindt ik zelf ook goed spul hebben aleen die stomme wijfen die daar ront huppelen hebben geen respeckt voor de klanten!!!
gabo blijft goed me vriend is daar vaste klant en ik met me mango shak's
Antwoorden

# Xiaaa 12-09-2012 22:30
Heeejj snackbar lelyhof (Xia&Ye) in t echt , hoe ik heet zijn van mijn ouders nu, ik ben 11 en het is heerlijk om te kijken naar de reacties. Dankje, voor het respect van mijn ouders. Mijn ouders, werken super hard en zijn heel blij met die lieve klanten!! dankje nog xxx
Antwoorden

# Gerard 10-07-2013 15:40
Appie

Daar kom ik niet meer laatst liep hij heel slijmerig dubbelzinnige opmerkingen te maken tegen een paar tieners. Echt een kwal van een vent.

Dan maar naar Pallazo.
Antwoorden

# Danman 07-03-2017 17:44
Vroeger ging ik vaak naar de kemphaan in de kempenaar bij AH. Dat was toen een mooie en goeie tent. Destijds was Borst die ook een slagerij had aldaar de eigenaar geloof ik.
Laatst weer eens geweest. Maar wat een treurnis troef. Ongemotiveerd en veel te jong personeel en een sfeerloos interieur. Niets wat nog deed denken aan de oude kemphaan. Jammer!
Antwoorden

# Rigoberto 03-04-2017 02:31
whoah this weblog is wonderful i really like studying your articles.
Keep up the good work! You recognize, many people are looking around
for this info, you could aid them greatly.

Feel free to visit my homepage: BHW: http://www.hasicivitonice.cz/domains/hasicivitonice.cz/?page_id=2
Antwoorden

# Paige 09-05-2017 10:45
We are a gaggle of volunteers and opening a brand new scheme in our community.
Your site offered us with helpful information to work on. You
have performed a formidable activity and our entire group might be grateful to you.

my page - flat feet cause (jaymieKnezevic.jimdo.com: http://jaymieKnezevic.jimdo.com/2015/06/23/how-to-relieve-hammer-toe-pain)
Antwoorden

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen