button

button 1

button 2

Een sigaar voor het nieuwe jaar

op .

ronald_rieker_sigaren_primera

De feestdagen zijn voorbij maar gelukkig ligt hij klaar. De sigaar om het nieuwe jaar in te luiden. Onze hofleverancier is Ronald Riecker. Hij is eigenaar van Primera Riecker in winkelcentrum de Botter. Ronald is niet alleen verkoper van dit ongezonde (maar lekkere) spul. Hij is gelukkig ook liefhebber! Een echte liefhebber gaat naar sigarenproeverijen en is lid van minimaal 1 sigarengenootschap. Zo ver gaat onze liefde niet maar wij hebben wel enkele sigarenavonden mee mogen maken. De eerste proeverij was in de voormalige primerawinkel tegenover de Hema in de Gordiaan. Na afloop leek de Stadhuisstraat wel op een Avro's Toppop. De deuren van Ronald's winkel gingen open en overal hing een dikke laag rook.

Tegenwoordig mogen er geen sigarenproefavonden meer gehouden worden. Alles wat maar riekt naar reclame wordt door de overheid verboden. 

Enkele sigarenweetjes: 

• Aansteken met gasaansteker
  • Bandje altijd om de sigaar laten zitten
  • De echte sigaar gaat van teelt tot rol door maarliefst 50 vrouwenhanden.
  • Een andere aardige sigarenwinkel is te vinden tegenover Classics in de Gordiaan (mag echter wel eens verbouwd worden)
  • Bij van Tulder Tabaksspeciaalzaak mogen de verkopers iets meer lachen (met uitzondering van van Tulder zelf want die is wel vrolijk)
  • De oudste sigarenzaak van Lelystad is te vinden in het Lelycentre. Dat is al te zien aan de verweerde vloer en je ruikt de echte ouderwetse tabakslucht.

Reacties   

# jan 01-01-2007 23:29
Door 50 vrouwenhanden? weet je wat die vrouwen met sigaren kunnen doen!.
Nee? vraag dan maar aan Oom Bil.

vandaar dat sigaarrokende mannen eerst aan die sigaar ruiken.
Antwoorden

# Ronald 02-01-2007 16:04
Hé Mijn Lelystad. super.....Leuk! .. tot in de winkel...En ga zooo door.
Antwoorden

# Jefland 03-01-2007 11:29
Ik rook zelf niet, maar vind de regels rondom de rookwaar wel heel streng worden hoor. Ik wens jullie trouwens een heel goed en gezond 2007 toe.
Antwoorden

# Kitty 05-01-2007 00:43
roken = vies en het stinkt... Toch ergens jammer dat mijn pa ook (gelukkig) is gestopt, want het was altijd zo handig om een cadeautje te zoeken: doos sigaren HAHA...

Mbt die alleroudste tabakzaak in Lelystad... Kan het me nog zo goed herinneren... dan ging ik met m'n moeder naar het Lelycentrum (toen we nog op het Keteldiep woonden) en stevast moest ik plassen en dat mocht bij de sigarenboer... In het toilet stonden de voorraden tabak hoog opgestapeld en het rook er erg sterk... Zie het gewoon nog zo voor me.
Antwoorden

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen