button

button 1

button 2

De warme bakker

op .

Prins_LelystadWe hebben al een tijdje de drang om iets schrijven over de warme (banket)bakker van Lelystad. Uiteraard gaat het dan over een bakker waar je in Lelystad niet omheen kunt...... Prins.. Je haalt er af en toe brood, bestelt een doos gebak of je staat met oud en nieuw anderhalf uur te blauwbekken voor een doos oliebollen. Sinds enige tijd lijkt het of deze Lelystadse bakker lijdt aan expansiedrift. Eerst investeren in een wijk waar de gemiddelde bewoner elke cent opzij moet leggen om de maand door te komen en nu weer een vestiging in de Kempenaar. Inmiddels telt Prins 4 (?) vestigingen in ons polderdorp. Hoewel.. het is nog maar de vraag of de zoetebroodjesbakker weer terugkeert in de hypermoderne Gordiaan. Voorlopig zitten de ramen dichtgetimmerd. In onze jeugd had je bij Prins deftige, dik opgemaakte- en met goud behangen sjachie verkoopsters. Het was bij die dames altijd een plezier om de indruk te hebben dat je blij mocht zijn om een gebakje te mogen kopen. We lieten ons deze behandeling als makke schapen welgevallen want je wilde nu eenmaal wel eens een lekker prinselijk gebakje met heel veel slagroom. Hoe het staat met de vrolijkheid en gastvrijheid van het huidige personeel is onbekend. We zijn vaak te vinden bij Scheunhage in de Botter. Het gebak is minder maar het brood lekkerder dan Prins en het personeel weet of je getrouwd bent, of het goed gaat met je hond en of je weekend schoonmoedervrij is.

Mensen, ondanks dit gezeur. Blijf vooral naar de bakker gaan, al is het maar af en toe,  en laat je niet verleiden tot supermarkt brood of Bakker Bart. De warme bakker moet blijven! En die dames van Prins zijn nu vast wel aardig hoor.

Reacties   

# willem 18-10-2010 14:03
als ik mag kiezen,dan ga ik naar scheunhaben in de botter!!!!Goed brood en heerlijke gebakjes en taarten!!!!!!!!
Antwoorden

# Leo Schouwenaar 19-10-2010 14:17
ik bak m'n brood zelf.
Antwoorden

# Xaliber 19-10-2010 14:37
Inderdaad ga eens naar de warme bakker. Dat lijkt duurder maar dat is het niet. Brood van de supermarkt kan je na een dag weggooien (tenzij je van droog brood houdt). Daarbij de supermarkten nemen al genoeg over, maar ondertussen loopt iedereen wel te mopperen dat de kwaliteit achteruit gaat en de prijzen hoger. Ga niet alleen naar de echte bakker voor je brood, maar haal ook je verse groenten bij de groenteboer in het lelycentrum, en je vlees bij slagerij borst in de kempenaar. Je zal zien dat je weer met smaak zit te eten, van een echte kwaliteit product. En echt niet duurder dan wat je in de supermarkt betaald voor een mindere kwaliteit.

Wat de bakker betreft ben ik toch wel voor het brood van Scheunhage. En dat is nog eens goedkoper als dat van prins. Zat eerst ook in de kamp/boswijk en toen haalde we al bij hun. Nu we in het Galjoen wonen rijden we lekker naar de botter om ons brood en banket te halen.
Antwoorden

# Martin Lammertink 19-10-2010 16:57
Ik ben er van overtuigd dat de vriendelijkheid van het winkelpersoneel te maken heeft met de klant die voor je staat. Als je alles negatief benadert, zul je dit ook terug krijgen. wie goed doet, goed ontmoet! Ook ik kom wekelijks in diezelfde bakker en vindt het personeel erg vriendelijk bij Prins. De andere bakker kan ik niet beoordelen; daar kom ik nooit. Daarnaast vind ik het dubieus om vanuit het niets de goede naam van een plaatselijke ondernemer zo door het slijk te halen op basis van jouw persoonlijke mening. Je hoeft er geen brood te halen; je mag er brood halen!
Mijn naam vindt je boven het bericht; ik kom gewoon uit voor mijn mening en heb er geen schuilnaam voor nodig!
Antwoorden

# Henk 19-10-2010 19:10
Ik kom ook graag bij Prins voor gebak. Brood koop ik bij Scheunhage of bij weinig tijd de supermarkt. Over het personeel van Prins. Valt de laatste jaren wel mee, maar ik begrijp wat er wordt bedoeld. Vroeger stonden er inderdaad wel nogal deftige dames in de bakkerij. Blijf vooral lekker zeuren hoor, het is een vrij land ;-)Blogs met aardige en lieve berichten zijn saai.

Groeten,

Henk (svp het blog wat vaker updaten!)
Antwoorden

# Prins 19-10-2010 21:18
Beste "anoniem" ,
Allereerst hartelijk dank voor het feit dat u de moeite heeft genomen om uw klacht/bevindin gen "wereldkundig" te maken. Dit had u ook persoonlijk kunnen doen via prins@banket.nl, dan hadden wij u een reactie kunnen doen toekomen. Wij vieren binnenkort ons 40 jarig jubileum waar wij heel trots op zijn, zeker in deze tijd. Er zijn in deze 40 jaar meerdere bakkers geweest die het hebben geprobeerd om een bestaan op te bouwen in Lelystad. Helaas voor hun is dat niet gelukt. Door onze expansiedrift zijn ook de inwoners in en om de Kempenaar weer blij om zo dicht mogelijk bij huis hun brood en gebak te halen. Wij verplichten echter niemand om hun brood, gebak en oliebollen bij ons te halen, Dus als u zich niet prettig voelt in onze winkels, voel u niet verplicht te komen. Wij zijn in ieder geval blij voor u dat u nog de mogelijkheid heeft om uw brood en banket bij onze collega bakker Scheunhage te halen.

met vriendelijke groeten,
Brood- & Banketbakkerij Prins BV

Claudia Prins
Antwoorden

# MijnLelystad 19-10-2010 23:24
Dag Claudia. Erg leuk dat jullie reageren. We wisten niet dat we uberhaupt bezoekers hadden. Als we een echte klacht hadden gehad, over bijvoorbeeld een hard stukje in het brood ofzo hadden we echt wel contact gezocht hoor. Op deze blog plaatsen we onze persoonlijke ervaringen/heri nneringen met zaken die spelen in Lelystad. Altijd met een knipoog.. want anders wordt het niet leesbaar.. hoewel.. dat blauwbekken met oud en nieuw is vervelend maar uiteraard onze schuld. Hadden we maar eerder oliebollen moeten kopen. Verder kun je uit het bericht opmaken dat jullie gebak het lekkerst is van de stad. Een mooier compliment kun je niet krijgen.. toch? :D
Antwoorden

# Dirk 19-10-2010 23:28
Prins heeft lekker gebak maar je betaalt er wel veel voor. Gefeliciteert met jullie verjaardag. Word er nog getrakteerd?
Antwoorden

# Zomaar 20-10-2010 15:46
Wat grappig. Vroeger kwamen wij altijd bij Olsthoorn in Bussum. Prins werkt nu samen met deze bakkerij hebben wij begrepen toen wij een Olsthoorn-auto zagen rijden door Lelystad.
Antwoorden

# menno 27-09-2013 17:37
reactie op zomaar ,PRINS werkt niet samen met Oltshoorn,Oltsh oorn is jaren geleden over genomen door een van de zoons van ben prins en draait dus onder de handels naam oltshoorn door ,maar wordt belevert door Prins.
Antwoorden

# Armoe 20-10-2010 16:02
Ik heb geen geld voor de bakker
Antwoorden

# Trudie Lommerde 18-05-2011 01:35
Hallo familie Prins , ik dacht ga ook even berichtje sturen.
Ik zou het heel fijn vinden als er in de Gordijn weer een Prins komt.
Mis het brood en de heerlijke tompouchen :D

Groetjes
Antwoorden

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen