button

button 1

button 2

Kroegtijger versus Heineken

op .

(ingezonden bericht)
de_drie_apen.jpgAl jaren ben ik regelmatig te vinden in de gezelligste kroeg van Lelystad 'De Drie Apen'. In die kroeg staat een geweldige vrouw die altijd een oor heeft voor het wel en wee van haar gasten, haar eten deelt met bezoekers die niets te makken hebben en de lekkerste gehaktballen draait van de wereld.. kortom een topwijf. Haar naam is Dinie. Dinie zat onlangs 25 jaar in het kroegvak en dat zijn heel wat jaren! Haar vaste bierleverancier Heineken heeft voor dit soort jubilarissen zelfs een cadeau. Heb je als kroegbaas 25 jaar hetzelfde café, dan word je met een ouderwetse Heineken biervustwagen met paarden ervoor opgehaald en naar je kroeg gebracht. heineken_paardenwagen2.jpg

Kennelijk denkt Heineken alleen aan de kroegbazen met grote kroegen en veel geld want Dinie zit na een jaar nog te wachten op dat ene ritje waar ze zich zo op verheugd had en 25 jaar voor heeft geploeterd. Daar komt nog bij dat Dinie juist in haar jubileumjaar treurige prive-omstandigheden heeft moeten doorstaan. Zo'n ritje had haar echt goed gedaan.

Nou Dinie... laat ze maar lekker verdrinken in dat bier. Ik wil je via deze weg bedanken voor al die jaren plezier in de kroeg.

Jouw Kroegtijger!

Reacties   

# jan 23-07-2009 18:49
Dinie is zeker een top wijf, en Heineken? ach die zijn er alleen als er geld te halen valt.
ik zet ze maar weg onder het hoofdstuk Biermafia! zo en nu eerst een Bavaria !
Antwoorden

# ron 26-07-2009 13:20
Ik doe het liever met mijn vrienden van Amstel
Antwoorden

# 1 aap 03-09-2009 14:55
Ik vind het echt spijtig dat Dinie dit niet heeft gekregen. Want na al die jaren het lekkerste bier van Nederland serveren in de vetste kroeg van Lelystad vind ik wel dat ze dit verdient heeft.
Antwoorden

# 2 aap 03-09-2009 14:58
Zeer spijtig, Dinie verdient dit zeker. Heineken doet er zeker verstandig aan om haar met een oude biervustwagen op te halen!
Antwoorden

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen