button

button 1

button 2

Culinair Orgasme (bijna dan)

op .

cappuccino.jpg
Heeft u het ook wel eens? Dat je ergens een vorkje gaat prikken en het eten is boven verwachting? Zo'n ervaring hadden wij tijdens de kerst in een Lelystads restaurant!! Jawel.... u leest het goed... een Lelystads restaurant.
Zoals u wel eens heeft kunnen lezen zijn wij niet echt te spreken over het culinaire aanbod in Lelystad. Je bent al snel aangewezen op wokken of een niet slecht maar gemiddeld eettentje.

Zo'n eettentje waar je gemiddeld, aardig kunt eten hadden wij ook verwacht toen wij binnenstapten bij het verbouwde en van eigenaar veranderde Sorrento.

Hoewel deze eigenaar al twee of drie andere toko's in de stad heeft waar je wel een aardig vorkje kunt prikken hadden wij nu ook een aardige maaltijd verwacht.... echter...... onze smaakpapillen werden aangenaam verrast!

Het smakelijke welkomsthapje met ham, brood, honing en amandelschaafsel was eenvoudig maar tongstrelend.

Het voorgerecht met slakken in een knoflooksoepje ging erin als slak.....

Ook het hoofdgerecht was onverwacht heerlijk. Wij hadden gekozen voor Angello de Grilla, heerlijke lamskoteletten met overheerlijke pasta alla oilo en een superlekkere saus.

Om de proef op de som te nemen kozen wij als nagerecht een huisgemaakte Tiramisu. Hoewel de bodem iets vochtiger had mogen zijn was het desert een bijna een perfecte afsluiting van de avond.

Bijna schrijven wij, want in een echte Italiaan hoort ook een echte ambachtelijke cappuccino. Daar ging het restaurant de mist in. Ten eerste werd de cappuccino in een veel te klein koffiekopje geserveerd, ten tweede was het kopje gezet met de aanwezige machine. Zo'n machine is prima voor espresso en koffie maar wij raden de voortreffelijke kok van dit restaurant aan om het personeel een cappuccinocursus te geven, met zelf opgeklopte melk op correcte wijze uitgeschonken over de vers gezette espresso.  

De bediening in dit vernieuwde Sorrento was jong, een beetje onervaren maar prima.

Bij binnenkomst voelden wij ons een beetje verloren. Niemand liet ons weten waar wij onze jas op konden hangen. Toen wij de lokatie hadden gevonden bleek de kapstok overvol.

Ook netjes gedag zeggen bij het verlaten van het pand was een gemis.

Pizza's op het menu is naar onze mening een beetje jammer. Beperk de pizza's dan tot alleen bezorging of afhalen is onze tip.

Al met al is Sorrento een belangrijke aanvulling op de veel te veel aanwezige pizzatenten in de stad. Wij hopen dat de chefkok alle vrijheid krijgt om nog meer origineel Italiaanse gerechten op de kaart te zetten.

Wij wachten op een perfecte cappuccino! De volgende keer????

Reacties   

# Steph 30-12-2007 20:09
Van iemand anders vernam ik ook al een heel positief verhaal over het vernieuwde Sorrento. Kortom, ik moet maar gauw zelf een keer de proef op de som nemen!
Antwoorden

# Jef 31-12-2007 07:56
Een culinair orgasme in Lelystad, dat moet mij nog gebeuren hehehe. Misschien toch maar eens uitproberen.
Antwoorden

# Kitty 02-01-2008 12:32
Nu ben ik binnenkort jarig, dus misschien is het leuk voor de verandering dit eens met manlief in een heus restaurant te vieren :D Ik ben erg benieuwd, want over het algemeen ben ik niet te spreken over restaurantvoeds el.
Antwoorden

# Made i n Italy 25-05-2008 19:20
Al deze reacties zijn te begrijpen daar een echt Italiaans Restaurant ontbreekt.
Tevreden zijn met misleidende Italiaanse gerechten is typisch voor de niet kenners van de Italiaanse keuken.
Antwoorden

# Not made in Italy 26-05-2008 10:09
Geef ons dan tenminste een tip!
Antwoorden

# willem 26-05-2008 18:49
toen ik er gegeten had kwam ik buiten enn groep vervelende jongeren tegen,met het gevolg dat ik een paar klappen kon krijgen,dus mij zie je niet meer op het horecapleintje! !!!!!!!!!!!!!!!
Antwoorden

# vervelende hangjongeren 26-05-2008 19:12
Hei Willem, volgende keer neem je vriend ARIE niet mee!.
Antwoorden

# willem 27-05-2008 00:37
wie is arie?
Antwoorden

# willem 27-05-2008 00:43
ik heb er wel lekker gegeten
Antwoorden

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen